نگرانی از عاقبت بازی سیاسی ها در زمین فوتبال

عصر ایران ورزشی- اهالی فوتبال در عرصه انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال دچار سر در گمی هستند و برخی از آنها ترجیح می دهند علی کفاشیان در جایگاه خود ابقا شود تا اوضاع از این بدتر نشود. این را می توان در آخرین سخنان وحید هاشمیان که معمولا در این دست مسائل کمتر اظهار نظر می کند به وضوح دید. او گفته است "من تا به حال فقط سه بار با كفاشيان صحبت كرده‌ام و اگر مي گويم بهتر است او در فوتبال بماند، بدين خاطر است كه چهار سال در اين فدراسيون جا افتاده و سيستم‌ فوتبال را مي‌شناسد. "

 اما این تمام ماجرا نیست. این موضوع را می توان از هشدارها و ابراز نگرانی های موسپید های این رشته دریافت. چنانکه چندی پیش ناصر نوآموز رئیس اسبق فدراسیون فوتبال، در خصوص انتخابات فدراسیون گفته بود: "متاسفانه انتخاباتی که ما در فدراسیون فوتبال پیش رو داریم در واقع انتصاب در پوشش انتخاب است. در حال حاضر ایرادی که من می‌گیرم به بافت مجمع عمومی فدراسیون فوتبال باز می‌گردد ... بافت مجمع فدراسیون فوتبال به گونه‌ای نیست که بتوان در خصوص برگزاری یک انتخابات سالم به آنها اعتماد کرد چون اکثریت مجمع را روسای هیئت‌های استان‌ها و مدیران عاملی باشگاه‌ها تشکیل داده‌اند که خود آنها با انتصاب، صاحب منصب شده‌اند نه انتخاب."

حالا با نزدیک تر شدن به موسم انتخابات ریاست فوتبال حسین فرکی سر مربی تیم نفت تهران هم نسبت به انتصاب رئیس فدراسیون فوتبال به جای انتخاب ، هشدار داده است. او در گفتگو با مهر گفته است: "با همه احترامی که برای کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال قائلم اما معتقدم که انتخابات فدراسیون فوتبال انتخاب نیست بلکه انتصاب است." وی تصریح کرد: " در روزهای آخر پیش از شروع انتخابات اعضای مجمع برای رای دادن به گزینه ای خاص تحت فشار قرار می گیرند و انتخابات از شرایط عادی خود خارج می شود."

فرکی درباره علت انزوای اهالی فوتبال در این برهه حساس گفته است: "متاسفانه برخی از مدیران باتجربه و فوتبالی به دلیل اینکه فکر می کنند رئیس فدراسیون فوتبال انتصاب می شود، از شرکت در انتخابات خودداری کردند. مربیان شاغل در لیگ باید در انتخابات فدراسیون فوتبال نماینده ای داشته باشند که منتخب خودشان است و این موضوع یکی از نقاط  ضعف بزرگ این انتخابات است."

اما نکته نگران کننده تر این است که در روزهای اخیر افرادی که وجه سیاسی شخصیت آنها به وجه ورزشی شان می چربد وارد گود شده اند و با یکدیگر بر سر موضوع ریاست فدراسیون فوتبال مجادله می کنند.



رجا نیوز در این رابطه با امیر رضا واعظ آشتیانی قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی گفت و گو کرده و واعظ آشتیانی صراحتا اظهار داشته است: «شما مطمئن باشید که وزارت ورزش و جوانان همه چیز را باب میل خود چیده است و سناریوی انتخابات قبل از برگزاری انتخابات طراحی شده است، من به شما می گویم که چه کسانی در انتخابات پیروز خواهند شد، تردید نداشته باشید که خانم فریده شجاعی و بهروز منتقمی به عنوان نواب رئیس دوم و سوم انتخاب خواهند شد. محمد حسین قریب هم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب خواهد شد مگر این که وزارت ورزش در آخرین لحظه قاعده بازی را به هم بزند که در آن صورت، قریب هم بازی می خورد تا کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال شود. »



پیش ازاین هم سید جلال یحیی زاده عضو فراکسیون ورزش مجلس در گفت و گو با رجانیوز، گفته بود:«شرایط و شواهد موجود نشان می‌دهد وزارت ورزش به دنبال دخالت در انتخابات فدراسیون فوتبال است. اگر گزینه وزارت ورزش به عنوان رئیس انتخاب شود هیچ کسی به عنوان رئیس واقعی با ان برخورد نخواهد کرد، رئیسی که با تقلب و رانت دولتی انتخاب شود نزد خانواده فوتبال محکوم به تحقیر است. »



به نظر می رسد جدال رسانه ای جریان های سیاسی مختلف برای در دست گرفتن اختیار ریاست فدراسیون فوتبال حالا به نقطه حساس خود رسیده است. نقطه ای که جریان مورد حمایت دولت و وزارت ورزش در مقابل جریان مورد حمایت سایر اصولگرایان قرار گرفته و اهالی فوتبال در این رقابت سهمی ندارند. شاید تجربه تغییر و تحولات برق آسا در فدراسیون کشتی  باعث شده تا اهاالی فوتبال ترجیح دهند فدراسیون فوتبال با همین ترکیب و ساختار فعلی به کار خود ادامه دهد تا شاهد بر هم خوردن نظمی که تازه در حال شکل گیری است، نباشند.


نظرات شما عزیزان:

علي
ساعت0:49---5 اسفند 1390

نتايج فوتبال را پيش بيني كن جايزه 500000 ريالي دريافت كن
http://shansi.loxblog.com


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 5 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 82
بازدید دیروز : 381
بازدید هفته : 472
بازدید ماه : 463
بازدید کل : 72257
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket